« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Önskelista » | Föregående inlägg: Vinter » | Föregående inlägg: Inga pepparkakor för mig i år » | Föregående inlägg: Första advent » | Föregående inlägg: Statistik » | Föregående inlägg: Slarvmaja » | Föregående inlägg: Tillbaka i vardagen » | Föregående inlägg: En blick bakåt och en blick framåt » | Föregående inlägg: Sunkig start på dagen » | Föregående inlägg: Första snön »

Länge sedan sist

Nu har jag varit riktigt dålig på att blogga ett tag. När arbetet väl kom igång i onsdags tog det fart ordentligt. Jobbade totalt 23 timmar onsdag och torsdag. Kan inte påstå att jag slet ut mig direkt, för jag var mest med för att lära och gjorde inte så mycket nytta utan tittade mest på när de andra jobbade. Fast man blir trött ändå, i alla fall jag.

Jag skulle aldrig klara att ha ett sådant där jobb som vissa har som jobbar 50-60 timmar i veckan som standard. Det spelar liksom ingen roll hur väl man trivs på jobbet om man bara hinner jobba och sova, för då orkar jag ändå inte uppskatta det. Då har jag hellre ett lite halvbra jobb, där jag känner att jag har tid för annat runt omkring. Så det så!

Helgen har ägnats åt lussekattsbak, adventsfika och annat sådant mysigt. Passade på att köpa in några av de sista julklapparna i fredags när jag slutade tidigt på jobbet. Nu har jag bara lite smågrejer kvar.

Längtar hem riktigt mycket idag! Det är en av de värsta måndagarna hittills sedan jag började veckopendla. Känner mig helt less åt jobbet och åt vädret och åt allt. Vill bara hem till min Hans och till vår lägenhet och krypa ner under täcket och gömma mig. Fast känner jag mig själv rätt så känns allt mycket bättre imorgon... det är ju bara den där dagen i månaden...

Ja veckopendla är inte kul! Men du är duktig som står ut med det. Och när man tänker efter så finns det ju värre saker.

Karolina: Det finns definitivt värre saker. Att veckopendlandet inte är så kul beror ju på att jag har både en fantastisk pojkvän och ett jobb jag verkligen trivs med.

Kommentera mera!