« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Statistik » | Föregående inlägg: Slarvmaja » | Föregående inlägg: Tillbaka i vardagen » | Föregående inlägg: En blick bakåt och en blick framåt » | Föregående inlägg: Sunkig start på dagen » | Föregående inlägg: Första snön » | Föregående inlägg: Besviken » | Föregående inlägg: Hungrig! » | Föregående inlägg: Två världar » | Föregående inlägg: Stan är avstängd »

Första advent

Har haft en mycket trevlig helg igen. Den började visserligen med lite motstånd, men sedan blev det bara bättre och bättre. Jag bloggade ju om att jag glömt mobilen i fredags. Det gjorde att jag jag fick jobba lite längre än jag brukar på fredagar och ta ett tåg senare än vanligt. Inte nog med det... När jag skulle byta tåg i Falköping var det tåget 1 timme försenat! Men lyckliga jag kom i alla fall hem till en färdig middag och blev så väl ompysslad.

På lördagen blev det först träning på Fysiken. Det var ett tag sedan nu, men jag unnade mig en engångsbiljett och gick på ett basic stepup-pass. Det var jätteskoj! Oj, vad jag har saknat de passen. Sedan hjälptes vi åt att städa lägenheten och sedan satte vi upp våra adventsljusstakar och gjorde fint. På kvällen var vi på 25-årsfest hos E och P. Alla rullade hem från festen på kvällen! Det var först en massa smaskiga snittar som man åt sig mätt på bara det. Sedan var det ännu mer mat och den var naturligtvis jättegod! Träffade en som jag läst ihop med på Chalmers en del som jag inte träffat på flera år. På det hela taget var det en mycket trevlig kväll.

Söndagen ägnades först åt lite julshopping... var det tänkt. Fast vi köpte inget. Det är ju inte direkt någon panik med julklappar än, så det var mest skönt att gå runt och titta och inte känna att man måste köpa första bästa. Träffade på ytterligare två gamla studiekompisar, ännu ett par där både veckopendlar. I det här fallet till Oslo respektive Stockholm. Det är ju inte klokt vad man måste stå ut med för att få jobb! Bestämde att vi skulle höras och ta en fika någon helg. Det hade varit skoj, så man får väl se om det blir av. Resten av eftermiddagen och kvällen tog vi det bara lugnt. Vi gjorde middag, pasta med renskav- och trattkantarellsås, och bara hade det mysigt.

Åter på jobbet idag för ännu en vecka vid Vättern.

Nu blir jag ju supernyfiken på vilka du träffat! Du måste maila mig och berätta :)

Kommentera mera!