« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Stan är avstängd » | Föregående inlägg: Lördag imorgon, torsdag igår » | Föregående inlägg: Måste städa » | Föregående inlägg: Bloggtips » | Föregående inlägg: Vrickad tumme » | Föregående inlägg: Bilbekymmer » | Föregående inlägg: Toppenhelg » | Föregående inlägg: Härligt med fredag! » | Föregående inlägg: Stadsvandring » | Föregående inlägg: Lite av varje »

Två världar

Det känns nästan som om jag lever i två olika världar. Nu är jag tillbaka i värld nummer 2, jobbet och Jönköping, efter en trevlig men lite smågrinig helg i värld nummer 1, Hans och ledighet och Göteborg. Gillar båda två på något konstigt sätt. Värld 1 är ju allra bäst, för där får jag ju vara med min älskling, men i värld 2 får jag vara nyttig och känna att jag gör något vettigt. Det är inte så dumt det heller.

Har varit på lite labilt humör i helgen, och pendlat ganska friskt mellan att gå och gnola och gå och småmuttra. Har teorier om att det beror på ett för högt sockerintag. Kanske, kanske inte. Har i alla fall fått tränat, bytt däck på bilen, tvättat bilen och ätit Fars Dag-middag hos Hans föräldrar i helgen. Och så har jag läst klart min bok och myst en massa.

Vet hur det känns, pendlar ju också lite mellan två städer. När jag var i Sthlm (hos mig älskling :)) två helger i rad, kände jag mig lite splittrad när jag kom hem. Det kändes verkligen som om jag hade två liv, eller att jag bara övernattade och gick i skolan här. Fast det är ju i själva verket här jag bor än så länge.

Det är både bra och dåligt. Man kopplar ju verkligen bort jobbet (eller skolan i ditt fall) på helgen när man är i en helt annan stad. Men som du säger så känner man sig lite splittrad.

Kommentera mera!