« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Bloggtips » | Föregående inlägg: Vrickad tumme » | Föregående inlägg: Bilbekymmer » | Föregående inlägg: Toppenhelg » | Föregående inlägg: Härligt med fredag! » | Föregående inlägg: Stadsvandring » | Föregående inlägg: Lite av varje » | Föregående inlägg: Omstart träning » | Föregående inlägg: Dålig bloggare » | Föregående inlägg: Nyopererad 25-åring »

Måste städa

Måste, måste, måste städa. Fast jag har lärt mig av en arbetskamrat som går någon slags kurs i mental utveckling (eller vad det nu var) att det bara finns ett måste. Vi måste dö en gång. Allt annat är val vi gör. Så då väljer jag att inte städa trots att det knappt går att komma upp för trappan för alla löv som har blåst in, trots att golvet är helt fullbelamrat med väskor och påsar och trots att man inte ser fåtöljen under alla smutsiga kläder. Så det så!

Har haft slut på te i flera dagar. Katastrof! Men nu har jag köpt nytt så nu ska jag slänga ner klädhögen på golvet, eller kanske, kanske i tvättkorgen, och krypa upp i den själv istället med en kopp te och Predikanten av Camilla Läckberg.

Har förresten inte fått iväg underlaget för upphandlingen som planerat idag på jobbet. Trots att jag vet att det inte på något sätt är mitt fel, kan jag inte låta bli att ha lite dåligt samvete. Ja, ja... Vissa dagar är bra, andra dåliga. Imorgon blir det gjort om inte något väldigt speciellt kommer emellan och vad kan kännas bättre än att åka hem till Göteborg på fredag eftermiddag efter att precis ha avslutat en fas i ett stort projekt. Så imorgon måste det bli en bra dag. Fast det fanns ju inga måsten, så då väljer jag väl helt enkelt att det blir en bra dag imorgon... eller?