« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Besviken » | Föregående inlägg: Hungrig! » | Föregående inlägg: Två världar » | Föregående inlägg: Stan är avstängd » | Föregående inlägg: Lördag imorgon, torsdag igår » | Föregående inlägg: Måste städa » | Föregående inlägg: Bloggtips » | Föregående inlägg: Vrickad tumme » | Föregående inlägg: Bilbekymmer » | Föregående inlägg: Toppenhelg »

Första snön

Jag drog upp persiennerna i morse och väntade mig att se något grått, fuktigt därute, men till min stora förvåning såg världen ut som om någon pudrat den med florsocker. Det har snöat! Det är något speciellt med den första snön, och även om det här inte rör sig om några stora mängder så har i alla fall marken ändrat färg.

Cykelfärden ner till jobbet var något av en skräckupplevelse. Halt! Jag kände hur bakhjulet for iväg under mig vid ett tillfälle, men lyckades på något magiskt sätt hålla mig och cykeln kvar på rätt köl. Dessutom blev jag smärtsam medveten om att det börjar bli dags att plocka fram långkalsonger och halsduk ur lådorna när jag är hemma i helgen.

Jag såg ingen snö.... men det var kallt. Du har väl satt dubbdäck på cykeln?

Inga dubbdäck på cykeln även om det kanske inte hade varit en så dum idé :-) Däremot är nu bilen nybesiktigad (godkänd), nytvättad och utrustad med vinterdäck.

Kommentera mera!