« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Debut » | Föregående inlägg: Mitt positiva jag vs mitt negativa jag » | Föregående inlägg: Funderingar i början av oktober » | Föregående inlägg: Bara tre timmar kvar » | Föregående inlägg: Höstträning » | Föregående inlägg: Om jobbet » | Föregående inlägg: Längtar till i eftermiddag » | Föregående inlägg: Rent i jungfrukammaren » | Föregående inlägg: Varför får man ont i magen av kaffe? » | Föregående inlägg: Rättelse »

Spinning

Det var faktiskt riktigt roligt med spinning. Kanske inte riktigt så skoj som step-up, men betydligt roligare än att springa i mörker och höstkyla. Det tar nog i och för sig ett par gånger innan man har klurat vad som är lagom motstånd och så, men sedan blir det nog riktigt bra träning! Om man inte fuskar vill säga och mesar genom att ställa in alldeles för lätt motstånd. Fast jag tror nog att jag har rätt bra självdisciplin när jag väl är på ett pass. Det svåra och jobbiga är liksom att ta sig dit. Dessutom har jag ju min pulsklocka så jag kan hålla ett öga på att jag kör tillräckligt hårt. Det sämsta med passet var att det var så mörkt i spinningsalen, nästan inga lampor tända. Fast det brukar tydligen vara så på spinning säger de som varit med förr, och tydligen är det så de flesta vill ha det. Konstigt, säger jag. Man behöver allt ljus man kan få vid den här årstiden. Idag blir det ett bräda/medel-pass, om jag får plats vill säga. Förra veckan blev det passet fullt. I så fall får jag väl träna lite på gymmet istället. Det skadar nog inte med lite styrketräning som omväxling.