« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Mörkt » | Föregående inlägg: Länge sedan sist » | Föregående inlägg: Önskelista » | Föregående inlägg: Vinter » | Föregående inlägg: Inga pepparkakor för mig i år » | Föregående inlägg: Första advent » | Föregående inlägg: Statistik » | Föregående inlägg: Slarvmaja » | Föregående inlägg: Tillbaka i vardagen » | Föregående inlägg: En blick bakåt och en blick framåt »

Jobbsökardags

Jaha, då var man där igen. Skriva jobbansökning. Det var ett tag sedan nu. Och nej, jag har inte blivit av med jobbet, men jag har ju bara en projektanställning nu, och så söker de en projektingenjör för A, som hade den tjänsten förut slutade förra veckan. Jag trivs ju väldigt bra på jobbet, så då måste jag nästan söka den här tjänsten, om inte annat för att visa att jag vill vara kvar. Fast egentligen vet jag ju inte om jag verkligen vill vara kvar, för det är ju det här med veckopendlingen... Dessutom är väl den här tjänsten inte precis vad jag har drömt om, men det verkar ok. Egentligen hade jag ju velat jobba mer med rena teknikfrågor, göra krångliga beräkningar och sådant, men i den här tjänsten verkar det vara rätt mycket administrativt, projektledning, ekonomi och så. Fast det är säkert bra det också om man bara har rätt personer omkring sig. Hur som helst, det är ju inte sådär jättelätt att skriva en ansökan till en tjänst som du egentligen inte riktigt vill ha, för att du vill vara kvar på ett företag, som ligger i en stad du inte egentligen vill bo kvar i. Hängde ni med? Har dessutom suttit och slitit mitt hår i ett försök att skriva ett ansökningsbrev som är tillräckligt formellt för att kännas som en seriös ansökan, men tillräckligt informellt med tanke på att jag jobbar med och har träffat alla som kommer att läsa det. Säger bara: Blä!