« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Ny cykel » | Föregående inlägg: Min älsklingsfavoritkille » | Föregående inlägg: Trött, trött, trött » | Föregående inlägg: Första dagen på jobbet » | Föregående inlägg: Söndagen - idag alltså » | Föregående inlägg: Förlovningspresent » | Föregående inlägg: Lördagen den 6 augusti » | Föregående inlägg: På plats i Jönköping » | Föregående inlägg: Nya kläder » | Föregående inlägg: Krånglande blogg »

Jobbet - dag två

Jobbet idag var ganska roligt, men fortfarande har jag inte alls blivit insatt i det jag blivit anställd för att göra. Istället fick jag gå med "Putte", som jobbar på verkstan med El-underhåll. Lite kabeljobb, signaltestning och annat konstigt som mest var hokuspokus för mig, men som sagt, ganska roligt. Jag fick också hjälpa en annan kille med att byta någon slags dammiga filter (träpulverdamm). Det var också rätt roligt faktiskt, men det är ju heller inget jag kommer att hålla på med.

Den enda som verkar veta vad det är jag ska göra, för övrigt den enda som vet vad som menas med driftoptimering över huvud taget, har fullt upp med att starta upp en panna där de har bytt alla styrsystem. De har jobbat tolv timmar om dagen flera dagar i sträck med det där, så han har inte så mycket tid över för mig. Det får man förstå, men det är lite dumt, för det gör att jag inte vet vad jag ska göra om jag ska försöka jobba in lite flex, och det vill jag ju, så att jag kan förlänga helgerna så mycket som möjligt. Nu hade det ju egentligen varit perfekt annars eftersom vi bara har 7-timmarsdagar hela augusti ut. Ska se om jag kan få tag på lite processcheman och elritningar och sådant imorgon, som jag kan sitta och försöka sätta mig in i. Jag kommer ju ändå bli tvungen att försöka lära mig så mycket som möjligt om anläggningarna, antar jag.