« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Söndagen - idag alltså » | Föregående inlägg: Förlovningspresent » | Föregående inlägg: Lördagen den 6 augusti » | Föregående inlägg: På plats i Jönköping » | Föregående inlägg: Nya kläder » | Föregående inlägg: Krånglande blogg » | Föregående inlägg: En av mina favoritkillar » | Föregående inlägg: Ny frisyr » | Föregående inlägg: MP3-spelare » | Föregående inlägg: Pestokyckling med soltorkade tomater »

Första dagen på jobbet

Just det, idag har jag börjat jobba. Vad jag ska göra har jag fortfarande inte riktigt förstått, men det är i alla fall en projektanställning på Jönköping Energi. Och att det har någonting med driftoptimering och beslutsstödsystem att göra, det har jag också förstått, men vad betyder det? Dagen har varit helt fullproppad med information ändå. Skaffa passerkort, nyckel, kläder, lära sig tidsrapporteringssystemet, hälsa på femtielva personer, och info, info, info. Det känns som om det mesta har pyst ut genom öronen på mig. Jag får nog fråga om allt imorgon igen, men de sa att det var ok, så det känns bra.

Jag började halv nio imorse. Nu sitter jag här vid min dator, som väl är sådär om jag ska vara ärlig, och ja, just det, bloggar. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Han som jag jobbar för hade annat att göra, och många slutar redan vid fyra nu på sommaren. Jag vet faktiskt inte om det gäller mig eller inte, men det verkar dumt att chansa. Så nu har jag tittat igenom intranätet två gånger och miljö- och säkerhetsföreskrifterna två gånger. Det är väl knappast någon idé att lära sig det utantill?! Är lite sugen på att gå ut i anläggningen och titta, men vet inte om jag bara får traska omkring där på egen hand ännu. Men sammanfattningsvis känns det ändå rätt bra, trots en natt med dålig sömn (nervös!) och en begynnande förkylning (huvudet känns helt uppstoppat, och har ont i halsen). Lite orolig är jag allt fortfarande, men det hade väl inte varit jag annars. Ska gå förbi apoteket på vägen hem tänkte jag, vart det nu ligger, och sedan blir det väl att titta på Kajsa och hålla tummarna.

Det är ju så där första dagarna och veckorna på ett nytt jobb. Man vet inte riktigt vad man ska ta sig för. Men det låter ju som att första dagen var rätt så ok. Hoppas att du slipper åka på en förkylning nu bara gumman.

Jo, jag vet ju det. Känns lite dumt bara. Mår väl sådär idag, men förhoppningsvis går det över med en god natts sömn!

Kommentera mera!