« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Ett rum i Jönköping » | Föregående inlägg: Italien » | Föregående inlägg: När någon mår dåligt » | Föregående inlägg: Seg dag » | Föregående inlägg: Dans på logen » | Föregående inlägg: Chips » | Föregående inlägg: Ska jag flytta bloggen? » | Föregående inlägg: Minisemester » | Föregående inlägg: Romantik » | Föregående inlägg: Semester »

Släktforskning

Idag har jag suttit i många timmar nere på landsarkivet och försökt tyda kråkfötter från tidigt 1800-tal. Det är faktiskt ganska spännande och en del luckor har jag lyckats fylla. Fast det skapas i och för sig många nya frågetecken för varje problem man lyckas lösa. Släktforskning är verkligen ett oändlighetsprojekt.

Det blev en trevlig lunch också, med en kompis jag inte träffar så ofta nuförtiden. Så jag har inte bara umgåtts med människor som varit döda i över hundra år idag...