« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Italien » | Föregående inlägg: När någon mår dåligt » | Föregående inlägg: Seg dag » | Föregående inlägg: Dans på logen » | Föregående inlägg: Chips » | Föregående inlägg: Ska jag flytta bloggen? » | Föregående inlägg: Minisemester » | Föregående inlägg: Romantik » | Föregående inlägg: Semester » | Föregående inlägg: Orientering »

Ett rum i Jönköping

Idag har jag varit i Jönköping och tittat på ett rum att hyra medan jag jobbar där. Rummet var en gång jungfrukammaren i ett gammalt hus från 30-talet, som ägs av föräldrarna till en kompis kompis. Rummet visade sig vara precis vad jag letade efter. Det hade egen ingång och trapphus. Själva rummet var möblerat med säng, bokhylla, skrivbord och matbord med två stolar. Det fanns ett trinettkök och mikrovågsugn, och jag får egen dusch och toalett. Bredband ingår i hyran, och även sådant som städgrejer, tvättmedel och sådant. Det enda jag behöver ta med mig är egentligen tv och dator. Allt annat fanns. Jätteskönt! För jag kan ju inte flytta en massa grejer från lägenheten här. Hans ska ju bo kvar, och jag själv kommer ju vara här de flesta helger. Så nu känns det jättebra att boendet är ordnat, och på ett så bra sätt också. De som jag ska bo hos var dessutom väldigt trevliga. Jag tror jag kommer trivas bra, förutom att jag kommer sakna Hans. Men det ska faktiskt bli skönt att komma till en lite mindre stad än Göteborg.