« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: TV-tips » | Föregående inlägg: Jobbsökardags » | Föregående inlägg: Mörkt » | Föregående inlägg: Länge sedan sist » | Föregående inlägg: Önskelista » | Föregående inlägg: Vinter » | Föregående inlägg: Inga pepparkakor för mig i år » | Föregående inlägg: Första advent » | Föregående inlägg: Statistik » | Föregående inlägg: Slarvmaja »

Ett försök att styra mina tankar

Det finns ju mycket som tyder på att man faktiskt kan styra sina tankar, och välja hur man ser på saker och ting. Jag är tyvärr inte så bra på det där utan hakar alldeles för lätt upp mig på problem. Nu har jag ett problem på jobbet, som jag inte alls vet hur jag ska lösa och det har med lagar och regler kring offentliga upphandlingar att göra, så det är inget man bara struntar i och hoppas på det bästa heller. Det får ju rätt stora konsekvenser om det visar sig att vi brutit mot lagen. Fast varför jag ska sitta och tänka på det där nu är ju en gåta.

Så istället för att gå ännu djupare in på det där... fastän det kliar i fingrarna att få skriva av mig mina grubblerier (och jag har visst redan hunnit rätt långt på det spåret), så tänkte jag istället fortsätta med att skriva om alla trevliga saker jag kan komma på som just nu utspelar sig i mitt fantastiska liv! Det borde väl vara att försöka styra sina tankar, genom att skriva vad man vill tänka på.

Imorgon är det julfest på jobbet. Det ska bli jätteskoj! Jag ska ha min ganska nya jättefina svarta volangkjol och ett jättesött linne till det, så jag ska känna mig så fin! Det blir ju egentligen första gången som jag får en chans att umgås med mina arbetskamrater i ett annat sammanhang än på jobbet. Sedan är det ju helg och jag får åka hem till Göteborg till min älskling, som jag längtat som en galning efter hela veckan.

Idag inköptes den sista julklappen. Skönt att vara klar med det redan. Nu återstår bara lite finputsningar från min sida.

Har skickat in jobbansökan till tjänsten jag skrev om igår. Alltid skönt att kunna bocka av på att göra-listan.

Boken jag läser är precis så bra som jag hade hoppats på. Man kan fundera på varför jag sitter här och skriver om vardagligheter när jag har en betydligt mer spännande värld att förflytta mig in i.