« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Saknar min Hans » | Föregående inlägg: Ont i magen » | Föregående inlägg: Atomflickan » | Föregående inlägg: Tillfälligt avbrott » | Föregående inlägg: Jobbet - dag två » | Föregående inlägg: Ny cykel » | Föregående inlägg: Min älsklingsfavoritkille » | Föregående inlägg: Trött, trött, trött » | Föregående inlägg: Första dagen på jobbet » | Föregående inlägg: Söndagen - idag alltså »

Trappträning

Idag har vi bytt ställdon på en ventil högst upp på den största pannan på jobbet. Vi och vi förresten. Jag stod väl mest och tittade på idag igen. Många trappor blev det i alla fall. Jag är verkligen inte van vid att röra mig så mycket utan att det är träning. Det känns faktiskt i benen när man har stått eller gått en hel dag.

Det kändes härligt att susa ner för backarna på cykeln i morse! Mindre härligt att leda cykeln uppför alla backarna på hemvägen, speciellt som jag var ganska öm i baken efter gårdagens premiärcykling, men det gick det också. Man behöver ju inte ha bråttom när man är på väg hem.

Imorgon på jobbet blir det lite nytt. Jag ska gå med honom som fick tjänsten som jag sökte från början som styr- och regleringenjör. Vi ska kika på processystemet och lägga in lite nya signaler och sådant, så det ska bli roligt, för det är sådant som jag borde känna mig lite mer hemma på än det jag gjort de senaste dagarna. Imorgon blir det också hemfärd till Göteborg, och där blir det födelsedagsmiddag för syrran på Etc Grande, min favoritrestaurang.