« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Krabbans krubb 27/3 » | Föregående inlägg: 6 orsaker att längta till midsommar » | Föregående inlägg: Skärpning » | Föregående inlägg: Chokladkalas! » | Föregående inlägg: Lite härligt är det ändå! » | Föregående inlägg: Lönesamtal » | Föregående inlägg: Semlor » | Föregående inlägg: Skitväder » | Föregående inlägg: Träningsvärk » | Föregående inlägg: Jag fick det! »

Click!

Igår köpte jag en ny tandborste. Det var verkligen på tiden, då rekommendationen väl är att man ska byta tandborste ca var tredje månad och jag har haft min sedan jag flyttade till Jönköping i augusti. Tandläkaren brukar alltid tjata på mig att jag borstar för hårt, så nu betämde jag mig för att testa en Jordan Click, en sådan där tanborste som ska hjälpa till att borsta skonsammare genom att den böjer sig bakåt när man borstar hårdare än vad som behövs. Det lät ju bra, men visade sig vara ytterligare ett bevis för att man inte ska tro på allt som sägs i reklam. För att tandborsten skulle "klicka" och böja sig bakåt hade jag behövt borsta så hårt att jag tryckt ut tänderna, vilket i sin tur innebar att jag borstade mycket hårdare än vanligt bara för att testa hur jag kunde få tandborsten att böja sig. Det visade sig i stort sett omöjligt. Som tur är fungerar ju i alla fall tandborsten bra som vanlig tandborste och det är väl huvudsaken, men det där "klicket", det får jag nog slita för att åstadkomma.

Andra bloggar om: