« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: 6 orsaker att längta till midsommar » | Föregående inlägg: Skärpning » | Föregående inlägg: Chokladkalas! » | Föregående inlägg: Lite härligt är det ändå! » | Föregående inlägg: Lönesamtal » | Föregående inlägg: Semlor » | Föregående inlägg: Skitväder » | Föregående inlägg: Träningsvärk » | Föregående inlägg: Jag fick det! » | Föregående inlägg: Anställningsintervju »

Krabbans krubb 27/3

Jag har efter en del funderande bestämt mig för att använda bloggen lite grann som matdagbok. Anledningarna till detta är flera. Dels får jag skämmas lite när jag äter mycket skräpmat eller tråkig mat, som till exempel knäckemackor till middag, dels hoppas jag att jag ska bli lite inspirerad att laga roligare, godare mat. Just nu har jag nämligen hamnat i någon slags matlathet som innebär att jag käkar 5 knäckebrödskivor om dagen, fikar flera gånger i veckan på jobbet och äter allmänt tråkig middagsmat. Det är ju tråkigt att äta själv, och det är tråkigt att inte ha någon ugn, men nu ska de ursäkterna kastas i papperskorgen och mitt nya matliv ska ta fart!

Idag har jag alltså stoppat i mig:
Frukost: Hönökaka med kaviar
Lunch: Pastabägare från pastakiosken med fullkornspasta och tandoorikyckling. (Inte så dåligt med "köpelunch" för 35 spänn, som är riktigt mumsig och nog hyfsat bra mat)
Fika på jobbet: En och en halv våffla med vispgrädde och jordgubbssylt. (Ok, kanske inte dagens stoltaste matögonblick, men det var ju trots allt våffeldagen i lördags)
Middag: "Mjuka tacos" med köttfärs, tomatater, majs, salsa och minifraiche. Passionsfrukt till efterrätt.

Andra bloggar om: , , ,