« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Skärpning » | Föregående inlägg: Chokladkalas! » | Föregående inlägg: Lite härligt är det ändå! » | Föregående inlägg: Lönesamtal » | Föregående inlägg: Semlor » | Föregående inlägg: Skitväder » | Föregående inlägg: Träningsvärk » | Föregående inlägg: Jag fick det! » | Föregående inlägg: Anställningsintervju » | Föregående inlägg: Snart lunch »

6 orsaker att längta till midsommar

Utan inbördes ordning:

1. Midsommar brukar vara en sådan där riktigt, riktigt trevlig helg. Förhoppningsvis så i år också.
2. Sill är gott.
3. Nubbe är faktiskt också lite gott... åtminstone på midsommar.
4. Då har det blivit SOMMAR, åtminstone enligt almanackan. Med tanke på hur långt våren har kommit nu i slutet på mars ställer jag mig en smula tveksam, men man kan ju hoppas att snön har hunnit smälta bort i alla fall.
5. Då ska jag ha semester...
6. ... vilket betyder att jag slutar jobbet här i Jönköping (Nu är det bestämt att jag ska jobba här fram till midsommar), vilket i sin tur betyder att jag flyttar hem till min älskling igen! (Alltså: jag har inget emot jobbet här, men jag vill flytta hem igen.)

Andra bloggar om:

När man tittar ut genom fönstret känns det som det finns ett par hundra anledningar till att önska att vi var framme vid midsommar.

Uffe: Jo, precis. Det var väl lite därför jag skrev inlägget...

Kommentera mera!