« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: 20 - 23 december » | Föregående inlägg: I'm back! » | Föregående inlägg: Ja, jag vet » | Föregående inlägg: Julfest! » | Föregående inlägg: Ett försök att styra mina tankar » | Föregående inlägg: TV-tips » | Föregående inlägg: Jobbsökardags » | Föregående inlägg: Mörkt » | Föregående inlägg: Länge sedan sist » | Föregående inlägg: Önskelista »

24 december

Julafton

Det finns ingen dag som är så härlig att vakna upp på som julafton! Det tycker jag faktiskt fortfarande, även om det inte är riktigt samma känsla längre som när man var yngre. I julstrumpan väntade skraplotter med vinst åt både mig och Hans. (Inte särskilt stor vinst dock.) I år stannade vi hos mamma och pappa nästan ända till Kalle Anka, så vi tog det lugnt, åt lite julmat och hade julklappsutdelning. Det absolut tråkigaste på hela dagen var att inte jag och syster J fick träffas alls på julafton. Hon kom strax efter vi hade åkt. Finfina julklappar fick jag i alla fall från alla, och blev rejält överraskad över kuvertet från mamma och pappa!

I år blev det första året för mig som jag missade Kalle Anka, eller snarare valde bort Kalle Anka helt frivilligt. Då passade vi nämligen på att åka från Tjörn till Magra. Efter några snapsar till julmaten blev jag lite lagom åksjuk på småvägarna. Väl framme i Magra var det snart dags för ännu mer julmat. Det var inte så dumt att äta julbord två gånger, för då kunde man välja det bästa från båda. Sedan var det dags för ännu mer julklappar. Gissa om jag fick en chock när Hans kom med ett paket till mig som täckte hela vardagsrumsbordet! Jag hade verkligen ingen aning om vad det kunde vara, men när jag öppnade paketet så var det en keyboard!! Jag blev verkligen jätteglad, så som jag har pratat om att skaffa en. Jag har visserligen en gammal keyboard sedan innan, men det här nya har ju ett ljud som verkligen låter som ett piano och lika många oktaver! Vet inte hur jag någonsin ska kunna bräcka en sådan julklapp... eller ha råd med en. Jag som tyckte jag hade slagit till stort med min present till Hans. Han fick en weekendresa till Karlstad med en natt på hotell, middag och hockeybiljetter. (Han hejar på Färjestad.)

Annars var julafton mest som julaftnar brukar vara. Mycket mat, mycket godis, lugnt och mysigt. Fast nästa år får jag och syrran se till att planera ihop våra tider lite bättre, för henne saknade jag!