« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: I'm back! » | Föregående inlägg: Ja, jag vet » | Föregående inlägg: Julfest! » | Föregående inlägg: Ett försök att styra mina tankar » | Föregående inlägg: TV-tips » | Föregående inlägg: Jobbsökardags » | Föregående inlägg: Mörkt » | Föregående inlägg: Länge sedan sist » | Föregående inlägg: Önskelista » | Föregående inlägg: Vinter »

20 - 23 december

Nu kommer i ett par inlägg framöver följa en sammanfattning av mina lediga dagar.

20 december
Äntligen jullov! Äntligen hemma hos min älskling! När jag kommer hem ligger en avi och väntar på mig, och jag kan för mitt liv inte komma på vad det kan vara. Alla julklappar är redan uthämtade och inte har jag beställt något till mig själv heller. Nyfiken kastar jag mig in i bilen och skyndar ner till affären för att hämta ut paketet. Ingenting utanpå paketet avslöjar var det kommer ifrån. Det är poststämplat i Solna. Vem känner jag i Solna? Ännu mer nyfiken skyndar jag mig hem igen, sliter upp paketet och hittar en julklapp från Eniro!? Jag har vunnit en digitalkamera i deras jultävling, som jag knappt minns att jag har varit med i. Snacka om överraskning.

21 december
Hans presenterar sin licentiatavhandling. Jag är stolt som bara den! På eftermiddagen blir det massor av tårta.

22 december
En helt ledig dag för både mig och Hans helt för oss själva. Dagen fylls av diverse julförberedelser.

Lille Julafton
På eftermiddagen åkte vi till Tjörn. För mig är lille julafton (dagen innan jul) den stora släktträffen på jul. I år var vi hos mormor och syrran, som ju är kombos nuförtiden, och åt som vanligt rökt kolja. Mums mums! Och ja, jag vet att vi är lite konstiga, men sådana är vi. Vi älskar rökt kolja helt enkelt. Under kvällen fick vi också se ett bejublat julframträdande av Släktbandet. Vi avslutade kvällen med julklappsleken och jag fick i år med mig hem ett paket russin samt ett paket polkagrisar.

Fortsättning följer...