« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Krabbans krubb 5/4 » | Föregående inlägg: Lång latte lättmjölk » | Föregående inlägg: Aprilväder » | Föregående inlägg: Somliga dagar » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 4/4 » | Föregående inlägg: Dags för vårsäsong » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 3/4 » | Föregående inlägg: Tjejsnack v14 » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 2/4 » | Föregående inlägg: Struts och calvadosäpplen »

Vårens första joggingtur i Jönköping

Idag kom jag iväg på årets första runda med jogginskor på fötterna här i Jönköping, och det efter att ha cyklat precis hela vägen hem efter jobbet och inte leda cykeln en enda meter uppför "alptoppen". Efter bergsbestigningen på cykel, 40 minuters joggande och en kvarts styrketräning känner jag mig riktigt duktig. Med tanke på att jag vid den här tiden förra året knappt orkade jogga 10 minuter i sträck så borde jag faktiskt känna mig nöjd. Det var egentligen skitväder, men det regnade i alla fall, vilket är en stor förbättring mot igår när det snöade. Dessutom fullkomligt älskar jag att det är ljust ute fortfarande när man kommer hem halv åtta på kvällen. Jag tycker man blir så mycket piggare och gladare när det är ljust. Nu har jag dessutom fått i mig mat och tagit en lång dusch, så förutom att känna mig riktigt duktig känner jag mig också riktigt seg... Fick flera uppslag till blogginlägg när jag var ute och joggade. Jag får se om jag skriver något senare ikväll, men först måste jag ta hand om maten som blev över, diska, packa väskan inför helgen och sedan kommer jag nog stupa i säng.

Andra bloggar om: ,