« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Bloggkartan » | Föregående inlägg: Click! » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 27/3 » | Föregående inlägg: 6 orsaker att längta till midsommar » | Föregående inlägg: Skärpning » | Föregående inlägg: Chokladkalas! » | Föregående inlägg: Lite härligt är det ändå! » | Föregående inlägg: Lönesamtal » | Föregående inlägg: Semlor » | Föregående inlägg: Skitväder »

Intresseklubben antecknar

Jo, jag lovade ju komma tillbaka med mina intressen. Jag har ju faktiskt en del när jag tänker efter. Men alla intressen involverar ju inte aktiviteter och ständiga "uppdateringar" som lämpar sig så bra att blogga om. Om man till exempel är intresserad av fotboll, då kommer det ju hela tiden nya matcher att analysera, deppa över eller glädjas åt, men är man intresserad av svensk historia, som är ett av mina intressen, då händer inte så värst mycket nytt hela tiden.

Så historia är ett intresse som hänger tätt samman med ett annat intresse, nämligen släktforskning. Det borde man i och för sig kunna blogga lite om tror jag. Man gör ju många nya upptäkter. Frågan är bara hur intressant det egentligen är för andra.

Sedan är jag faktiskt numera ganska intresserad av träning, motion och till viss del mat och hälsa. Dessutom är det ett ämne som jag efter en del letande inte hittar så många andra som bloggar om. Tar gärna emot tips på bra sådana bloggar.

Jag gillar verkligen att läsa, men har lite svårt för att påbörja nya böcker. Därför går det ibland flera månader utan att jag läser. Fast när jag väl kommer in i en bok undrar jag alltid varför jag inte läser mer än jag gör. Det finns ju så otroligt många bra böcker och författare!

Är inte ett dugg musikintresserad i den bemärkelse som de flesta menar när de säger att de är intresserade av musik. Jag lyssnar nämligen väldigt lite på musik, är dåligt insatt i olika musikstilar och kan inte namn på låtar och artister. Men, musik är ändå ett intresse på sitt sätt. Jag tycker ju att det är jätteskoj att spela på min nya "superduper"-keyboard, och blir alltid helt galet "sångnödig" efter att ha tittat på "Så ska det låta". Jag misstänker starkt att grannarna har börjat bäva för fredagskvällar kl 21 då jag sätter igång.

Det finns nog en hel del när man tänker efter. Det finns ju massor av saker som jag gillar att göra men som jag inte kallar för intressen, t.ex. träffa familjen, åka på utflykter, fika med kompisar, gå på bio... Listan kan göras lång.

Mer bloggar om: