« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Åh vad jag längtar! » | Föregående inlägg: 24 december » | Föregående inlägg: 20 - 23 december » | Föregående inlägg: I'm back! » | Föregående inlägg: Ja, jag vet » | Föregående inlägg: Julfest! » | Föregående inlägg: Ett försök att styra mina tankar » | Föregående inlägg: TV-tips » | Föregående inlägg: Jobbsökardags » | Föregående inlägg: Mörkt »

25 - 30 december

Juldagen, annandag jul och mellandagarna

Efter julafton följde några lugna dagar i Magra. Vi pusslade, läste böcker, löste korsord och fikade en massa, varvat med en promenad varje dag. Den 27:e december spelade Hans och hans pappa volleyboll i en slags årlig lokal turnering.

Den 28:e var det dags för förflyttning igen. Jag lämnade av Hans i Göteborg och fortsatte själv till Tjörn. På vägen stannade jag till lite i Stenungsund och kollade på mellandagsrean. Fick köpt mig ett par spinningskor och lite andra träningsgrejer. När jag kom till Tjörn hade inte resten av familjen hunnit komma hem från Skåne än, så jag satte mig en stund och trampade på motionscykeln. På kvällen pusslade jag och Frida pussel, och jag började känna att det kliade mer och mer i halsen. Nästa dag var jag rejält förkyld. Trots det, och trots stora mängder snö och rejäl blåst hämtade jag upp A och vi körde till M för att hälsa på henne i hennes nya stuga. Hon hade det verkligen jättefint!

Sedan blev det en lugn dag till. Rejält lugn med 39 graders feber. Inte mycket att säga om. Hostar fortfarande. På kvällen kom Hans. Nästa dag var det nyårsafton. Mer om det senare...