« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Krabbans krubb 11/5 » | Föregående inlägg: Gogglollasossoss » | Föregående inlägg: Kan inte sluta läsa » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 10/5 » | Föregående inlägg: Gyminstruktion » | Föregående inlägg: Dagens tips » | Föregående inlägg: Tjejsnack v19 » | Föregående inlägg: Krabbans krubb » | Föregående inlägg: Krabbans krubb och vedermödor 8/5 » | Föregående inlägg: Ännu en trist uppräkning »

Fredagsfyran v19-06

Fredagsfyran
Tema: Om barn

1, Om du såg något barn bli illa behandlat, skulle du agera?
Det hoppas jag verkligen, men det där är ju en samvetsfråga. Vet man ens vad man skulle göra? Jo, självklart skulle jag agera på något sätt, åtminstone på så sätt att jag talade om det med någon annan, för själv skulle jag nog inte veta vad man skulle göra. Det finns ju knappt några barn alls i och omkring mitt liv just nu, så sådana frågor har jag inte funderat så mycket kring.
2, Har du varit med om ett barn blivit illabehandlat i din närhet?
När jag själv var barn fanns det väl andra barn omkring en som inte alltid hade det så bra.
3, Hur skulle du anmäla ett brott mot ett barn?
Jag vet faktiskt inte...
4, Hur behandlar du ditt barn?
Öhh, vilket barn?

Frågorna har fått mig att förtvivlat försöka komma på om jag ens "känner" några barn. Hmm, har ett kusinbarn som jag kanske träffar max 1 gång om året... kommer inte på fler. Hans har ju också ett par kusinbarn och en lillkusin som vi också träffar någon enstaka gång. Några kollegor har ju barn och det har väl hänt att någon av dem varit här på jobbet och hälsat på någon gång. Fast det kan väl ändå inte räknas! Det finns verkligen inga barn i mitt liv just nu! Är nog bäst jag väntar med att skaffa barn själv. Tänk vad ensam han eller hon skulle bli annars...