« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Nummerplåt » | Föregående inlägg: Jag kom runt! » | Föregående inlägg: Dagens middag » | Föregående inlägg: Fredag i Jönköping » | Föregående inlägg: Veckan går » | Föregående inlägg: Hipp hipp hurra! » | Föregående inlägg: Dagens middag » | Föregående inlägg: Trattkantareller » | Föregående inlägg: Inget nytt i Jönköping » | Föregående inlägg: Jobb och träning »

My memory lane

Med inspiration från atomflickan m.fl.

För 10 år sedan
Hade jag precis börjat på Nösnäsgymnasiet där jag trivdes väldigt bra, mycket på grund av att det inte längre var något dåligt eller töntigt med att vara "duktig i skolan". Men jag oroade mig för det mesta, framför allt idrottsdagar i skolan och muntliga redovisningar, och jag skrev dikter om livet och kärleken som jag ännu inte upplevt. Jag avskydde all sport och idrott, men spelade fortfarande en hel del piano, klarinett och gitarr. Varje onsdagkväll träffades Maria S, Angelica och jag hemma hos Maria och tittade på Vänner. Jag var bara 15 år och bodde naturligtvis fortfarande hemma på Tjörn.

För 5 år sedan
Var jag en inbiten chalmerist. Jag festade tre dagar i veckan: torsdag, fredag och lördag och ibland någon dag mer om det var sittning. Samtidigt lyckades jag ta alla mina tentor. Från att ha varit en blyg, tråkig plugghäst på gymnasiet hade jag "släppt alla hämningar" och var nu på jakt efter mig själv, som jag på något vis hade råkat tappa bort på vägen. Jag hade fortfarande inte riktigt kommit över W, men första pojkvännen J och jag var goda vänner. Några månader senare träffade jag F på en studentfest och livet som singel fick en paus på tre månader. Jag bodde i Biskopsgården i en lägenhet som jag delade med Maria B, men hon pluggade i Trollhättan och var nästan aldrig där. Jag tränade fortfarande aldrig, skrev inga dikter längre och spelade väldigt sällan något instrument. Det som gällde var plugg och festande.

För 3 år sedan

Träffade jag en person som sedan dess har varit ljuset i mitt liv, nämligen Hans! Jag läste sista året med kurser på Chalmers och trivdes fantastiskt bra med livet. Inte konstigt. Jag hade Hans. Jag hade underbara vänner, däribland Atomflickan, som alla fortfarande bodde kvar i Göteborg. Det gick bra i skolan och jag hade äntligen hittat mig själv. Jag bodde på Chalmers studenthem och slapp för första gången sedan jag flyttade hemifrån åka spårvagn varje dag. Jag började för första gången sedan 10-årsåldern träna och då blev det stepup-pass på Fysiken.

För 1 år sedan
Det vill säga hösten 2004, hade jag tagit examen ett halvår tidigare. Jag hade hunnit ha mitt första jobb som konsult på Solvina. För ganska precis 1 år sedan blev jag sjukskriven för överansträngning och strax därefter uppmanad att säga upp mig. Jag gick hemma i nästan två månader innan jag övergick till det stimulerande livet som arbetslös. Jag bodde nu tillsammans med min älskade Hans i en 2:a i Mölndal.

För 1 månad sedan
Hade jag nyligen flyttat till Jönköping och börjat jobba på Jönköping Energi. Jag försökte vänja mig vid att veckopendla och att återigen tvingas laga mat i ett litet pentry med bara två kokplattor och ingen ugn. Med Lidingö Tjejlopp som mål blev det en del löpträning, men det borde förmodligen ha varit ännu mer.

Igår
Var det så dags för just Lidingö Tjejlopp. Trots en ihärdig förkylning de senaste två veckorna lyckades jag ta mig runt, vilket jag är väldigt stolt över. Nästan ännu mer stolt är jag över att syrran också klarade av samma bedrift!

Idag
Har jag åkt tåg från Uppsala till Stockholm, från Stockholm till Skövde, från Skövde till Jönköping och sedan jobbat i 3,5 timmar. Jag har ätit en halv pizza till middag och lagt den andra halvan i en matlåda till imorgon. Återstår bara att packa upp väskorna efter resan.

Imorgon
Är det dags för ett besök i mataffären för att fylla kylen efter helgen. Ska försöka ta mig i kragen och städa lite också.

Och du skall vara chalmerist? :)
2005-10 = 1995, och då är jag ganska säker på att du inte hade börjat gymnasiet...

PUSS på dig Älskling

Hmmm, hoppsan :) Gick lite fort där. Räknade visserligen rätt och kom fram till årtalet 1995, men sen brast det visst lite när jag skulle placera in det året på rätt skolnivå... PUSS

Kommentera mera!