« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Hipp hipp hurra! » | Föregående inlägg: Dagens middag » | Föregående inlägg: Trattkantareller » | Föregående inlägg: Inget nytt i Jönköping » | Föregående inlägg: Jobb och träning » | Föregående inlägg: Busschaufförer » | Föregående inlägg: Atomflickan » | Föregående inlägg: Längtar » | Föregående inlägg: Dunkadunkat fortsätter » | Föregående inlägg: Huvudvärksväder »

Veckan går

Det är redan torsdag. Snart helg. Fast fortfarande länge, länge tills jag får träffa Hans. Imorgon är det dags för första fredagkvällen här i Jönköping. Undrar vad man ska hitta på då? På lördag bär det av till Stockholm, för på söndag är det dags för Lidingö Tjejlopp. Åtminstone för syrran. För mig och min hosta lutar det mer och mer åt att vi får stå bredvid och titta på. Hans ska också iväg på äventyr i helgen. Nej, kanske inte äventyr, snarare tjänsteresa. Till Tallinn ska han i alla fall på nån datakonferens.

Vaknade ett antal gånger i natt av hostattacker. Sedan vaknade jag en gång av kramp i vaden, men då tog det hur lång tid som helst tills jag fattade vad det var jag hade vaknat av. Trodde att det var hosta igen. (Man blir oerhört dum när man är nyvaken ibland. Jag borde väl känt vad det var som var fel?!) Hur som helst så trasslade jag in foten i täcket och vaden bara krampade mer och mer. Till slut lyckades jag trassla mig loss så jag kunde resa mig ur sängen och ställa mig upp så krampen släppte. Men nu är jag fortfarande helt öm. Undrar vad det där beror på egentligen? Har hört både att det kan bero på vätskebrist och vitaminbrist, men jag undrar om det inte beror på att jag inte har tränat på riktigt länge nu.

Om du får kramper i vaden ofta bör du nog kolla upp det. Kan hänga ihop med de där pillren jag har för mig att du äter för att inte bli med barn. Kram gumman! Synd om du inte kan springa efter all träning. Hoppas att hostan går över.

Nja, ofta och ofta. Det var nästan första gången sen tonåren tror jag. Kan i alla fall inte minnas senast det hände.

Kommentera mera!