« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Krabbans krubb 2/5 » | Föregående inlägg: Västerås » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 1/5 » | Föregående inlägg: Valborgskrubb » | Föregående inlägg: Valborg » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 29/4 » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 28/4 » | Föregående inlägg: Fredagsfyran v17-06 » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 27/4 » | Föregående inlägg: Glömsk »

Tjejsnack v18

Kvinnofrågor:
1. Har du någon gång känt dig diskriminerad p.g.a. ditt kön?
Nej, det har jag inte. Jag har däremot känt att jag har haft fördelar p.g.a. mitt kön.
2. Isåfall, gjorde du något åt det, anmälde t.ex.?
-
3. Finns det en kvinnojour på den ort där du bor?
Jag var tvungen att kolla upp, men jodå, både Jönköping och Mölndal har.
4. Är sex timmars arbetsdag viktigast för män eller kvinnor?
Varför skulle det vara olika viktigt?
5. Bör föräldrar dela på föräldraledigheten?
Absolut. Fast det är lätt för mig att säga som inte har några barn än, och när dessutom jag och Hans tjänar ungefär lika mycket pengar. Den svåra frågan är väl om det ska vara upp till var och en eller styras av lagar och ekonomiska medel. Jag vet faktiskt inte ens riktigt hur det fungerar med föräldrapeng och sådant idag. Hur mycket pengar får man jämfört med att jobba? Vad får man om man t.ex. är arbetslös eller studerande och inte har någon "riktig" inkomst? Långt svar på en fråga jag egentligen inte har en åsikt om...