« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Krabbans krubb 27/4 » | Föregående inlägg: Glömsk » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 26/4 » | Föregående inlägg: Fotografering » | Föregående inlägg: Vår på nattduksbordet » | Föregående inlägg: Krabbans krubb » | Föregående inlägg: Tjejsnack v17 » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 23/3 » | Föregående inlägg: Tokdag på jobbet! » | Föregående inlägg: Krabbans krubb »

Fredagsfyran v17-06

Fredagsfyran
Tema: Valborg

1. Firar ni valborg?
Ja, det är klart! Picknick i Slottskogen på dagen, cortégen på eftermiddagen och grillning på kvällen.
2.Skickar ni upp raketer?
Nej, har man raketeter på valborg?! Skulle nog inte skjutit raketer även om jag visste att det var tradition i och för sig, för jag gillar inte raketer.
3.Ser ni på någon majbrasa?
Nej, fast det kände jag i alla fall till att man gör på valborg.
4.vad betyder valborg för dig/er?
Valborg är väl en av de riktigt stora festarhelgerna. Det brukar dessutom betyda att man fryser ordentligt eftersom man tydligen måste vara ute på valborg. I år tror jag att vi kanske har blivit såpass vuxna att vi avstår från just den delen av traditionen. 1999 var ett undantag då det var 30 grader varmt och jag brände mig rejält i solen uppe på min cortégevagn.