« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Valborg » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 29/4 » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 28/4 » | Föregående inlägg: Fredagsfyran v17-06 » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 27/4 » | Föregående inlägg: Glömsk » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 26/4 » | Föregående inlägg: Fotografering » | Föregående inlägg: Vår på nattduksbordet » | Föregående inlägg: Krabbans krubb »

Valborgskrubb

Valborg i år var trots vädret riktigt trevligt. På grund av regnet klämde vi in oss under klockstapeln i Slottskogen för att inta vår picknick. Själv hade jag med mig kycklingsallad med bulgur och fetaost, foccacia och vindruvor plus diverse drickbart. Jag blev även erbjuden spenatpaj av A, crepes av M, potatissallad och serranoskinka av E och P med mera, med mera. Tyvärr hade jag efter löpturen på förmiddagen blivit tvungen att äta lite redan hemma (en smörgås och ett kokt ägg) så jag orkade inte med så mycket mer än min egna mat. Vi blev även uppvaktade av en mycket modig ekorre som nästan kom och åt ur händerna på oss, något som vi inte uppskattade alls utan snarare tyckte var ganska äckligt.

Efter lite fotbollsspelande (dock inte av mig) så blev det kubbspel medan polisen regelbundet kom körande förbi oss. De hade förmodligen inte speciellt mycket att göra kan jag tro. Förutom oss var det i princip bara ett annat gäng som var där. En medhavd prinsesstårta och en värmande kopp kaffe intogs istället under taket på verandan till karamellbyrån vid Linnéplatsen. Vad gör man inte för att få äta sin tårta under tak! Så småningom bar det av till stan för att titta på cortége och en stor mängd paraplyer. Inte speciellt roligt i år heller, nej, men jo det hör ju till. Då anslöt också Hans som hade sprungit tiomila i Hallsberg tidigare på dagen.

Efteråt traskade vi allihop hem till E och P. Köttet grillades faktiskt utomhus av tre tappra själar som stod där ute i regnet. Om de hade tagit på sig jacka så hade de nog till och med sluppit frysa... Baconinlindad fläskfilé med någon god marinad blev det i alla fall till sist med klyftpotatis och grillade grönsaksspett och tre olika såser! Kladdkaka med glass till efterätt blev avslutningen på dagens frossande.