« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Skärtorsdag » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 12-13 april » | Föregående inlägg: Tantvarning! » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 11/4 » | Föregående inlägg: Tjejsnack v15 » | Föregående inlägg: Oriflame » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 10/4 » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 9/4 » | Föregående inlägg: Korpral Lars Stolt » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 8/4 »

Slut på påsken

Då var man tillbaka i vardagen igen. Påskhelgen har varit härlig och jag har verkligen varit ledig. I ett försök att hinna ikapp med bloggandet skippar jag några "krabbans krubb" och gör en sammanfattning av helgens matupplevelser istället.

På långfredagen bar det av ner till Skåne med ett stopp i laxbutikens restaurang på vägen ner. På kvällen var det fin middag med alla kusinerna. Enligt tradition serverades naturligtvis lammstek och jag lyckades hälla i mig rätt stora mängder öl och snaps. På påskafton gick först mamma och jag lite på stan och sedan var det påskmiddag hos farbror och faster. Då var det ägg och sill och lax såklart, plus en del vin. Hade vid det laget också fått i mig en del påskgodis, fast ovanligt lite för att vara påsk.

På söndagen åkte vi hem igen, men först fick vi en ordentlig lunch med baconinlindad köttfärslimpa med svampfyllning, något som jag har starka funderingar på att försöka mig på själv vid något bra tillfälle.

Så nu fortsätter vi raskt vidare och följetongen "krabbans krubb" fortsätter med nästa avsnitt den 19/4. (så slipper jag erkänna att jag åt kebabtallrik igår...)