« Tillbaka till huvudsidan | Föregående inlägg: Krabbans krubb 12-13 april » | Föregående inlägg: Tantvarning! » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 11/4 » | Föregående inlägg: Tjejsnack v15 » | Föregående inlägg: Oriflame » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 10/4 » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 9/4 » | Föregående inlägg: Korpral Lars Stolt » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 8/4 » | Föregående inlägg: Krabbans krubb 7/4 »

Skärtorsdag

Igår kom alltså tjejgänget stormande till Jönköping. Mormor, mamma och lillasyster hämtade mig och sedan åkte vi och tittade på en gård som mormors mormor (tror jag det var) kom ifrån. Vi var vid kyrkan och letade gravstenar också, och hittade både mormors morföräldrars grav och några ännu mer avlägsna släktingars. Det låter görtrist, men var rätt skoj!

Idag har jag först gått på stan ett par timmar. Efter dålig planering var jag där redan en halvtimme innan affärerna öppnade. Fick roa mig på apoteket, pressbyrån och i en coffee shop. Sedan träffade jag Hans, som hade jobbat några timmar, för en lunchdate innan vi åkte tillbaka till lägenheten. Han packade rätt snart in orienteringsväskan, fotbollsväskan och "åka hem"-väskan i bilen och susade iväg hem till sina föräldrar. Jag, som inte tänkte ägna påsken åt att irra runt i skogen, gav mig ut på en joggingrunda. Väl tillbaka från den regniga rundan sjönk jag ner i badkaret med tidningen Runner's World. Resten av dagen och kvällen har ägnats åt lite av varje. Imorgon bär det av till farmor och farfar i Skåne. Glad påsk på er!